Up-date - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Angelique & Doranda Brunott - WaarBenJij.nu Up-date - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Angelique & Doranda Brunott - WaarBenJij.nu

Up-date

Door: Angelique & Doranda

Blijf op de hoogte en volg Angelique & Doranda

02 Maart 2008 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

Hey hallo,

Even weer een up-date.

In Kiakoura aangekomen bleek ons hotel volgeboekt, vergissing we stonden nl voor de volgende nacht geboekt! Dit was heel jammer want het was een heel leuk hotelletje zo'n Engelse cottage. We werden ondergebracht in een andere B&B maar die was minder leuk maar we hadden nu wel tenminste een bed. De volgende ochtend ochtend hadden we de Whale cruise, we hebben er 2 gezien en daarnaast ook nog eens zeker zo'n 100 dolfijnen, erg leuk :-))
Na de cruise zijn we naar het Abel Tasman NP gereden. Onderweg passeerden we veel wijn- en fruitboomgaarden. Aan de rand van het AT np zaten we in een heerlijk spa resort. We hadden uitzicht op de baai. De enige 2 mogelijkheden om het AT park te bezichtegen is per boot of wandelend, wij hebben een combi gedaan. Eerst met een boot ongeveer 1 uur langs de kust gevaren, toen op een strandje afgezet waarna we een wandeltocht van ruim 2,5 uur hebben gemaakt naar de volgende baai waar we weer met de boot werden opgepikt.
Van het AT np naar Greymouth was een lange rit. Onderweg zijn we nog gestopt bij de "pancakes", rotsen van verschillende leisteenlagen.
Gisteren van Greymouth naar Fox Glacier gereden. Aangezien de weersvooruitzichten voor vanochtend niet zo goed waren en voor de middag beter hebben we de heliocoptervlucht verplaatst van 10.00 naar 13.00. In Fox Glacier aangekomen bleek er ook vandaag iets mis met het hotel. Het hotel die op onze lijst stond had geen reservering voor ons staan. Na gebeld te hebben met de plaatselijke reisorganisatie bleek dat we geboekt stonden voor een heel ander hotel, dit waren ze alleen even vergeten aan ons te melden... Deze B&B was echter prima dus achteraf geen probleem.
Naar vandaag hadden we lang uitgekeken, de helicoptervlucht naar Sint Joseph Glacier. Toen we om omgeveer 12.30 naar het meldpunt gingen kregen we daar te horen dat door het slechte weer alle vluchten gecancelled waren, BALEN dus! We hebben direct een boeking gedaan voor morgen ochtend, de weersvooruitzichten zijn dan een stuk gunstiger. Na de vlucht rijden we direct door naar Queenstown. Zoals je misschien al heb begrepen hebben we 2 dagen erg slecht weer gehad, regen, veeeel regen maar als het goed is wordt het vanaf morgen weer beter.

Bye bye, see Ya all later!!

• 02 Maart 2008 - 10:34

Rub:

Wat een prachtige foto's meiden!!
    X

• 02 Maart 2008 - 18:03

Mieke:

Ziet er cool uit zeg! Ik word er jaloers van!! Hier ook storm en regen gehad...dusseh...
    Have fun! Liefs Cas en Mieke

• 08 Maart 2008 - 11:34