Anaula Nature Resort 8 mrt - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Angelique & Doranda Brunott - WaarBenJij.nu Anaula Nature Resort 8 mrt - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Angelique & Doranda Brunott - WaarBenJij.nu

Anaula Nature Resort 8 mrt

Blijf op de hoogte en volg Angelique & Doranda

08 Maart 2018 | Suriname, Paramaribo

Anaula Nature Resort 2

De foto’s bij dag 1 zijn toegevoegd, ze stan bij het eerste en 2e verslag.

Wat is er mooier dan wakker worden door alleen vogelgeluiden (dat waren er behoorlijk wat) en de stromende rivier, verder niets geen stadse geluiden van auto’s, brommers en airco’s. Geweldig.

Na het ontbijt stond er een natuurwandeling van ruim 2,5 uur op het onofficiële programma. Omdat we met zo’n kleine groep waren ging de dansavond van lokale dansers niet door en op verzoek is het schema omgegooid en hebben we deze wandeling kunnen maken. Wat een schitterende natuur zeg! We zijn met het bootje naar de beginpunt gebracht en van daaruit zalig door een stukje Surinaamse jungle gelopen. Het was goed opletten waar we liepen met alle boomwortels. De bomen zijn daar zoooo hoog en recht wauw en dan hebben ze luchtwortels of zoals de ‘telefoonboom’ klankbord achtige wortels. Echt bijzonder omdat zo te zien. We hebben ook nog een heel klein landschildpadje geadopteerd. Er was geen officieel pad, de begeleider maakte het pad met een machete min of meer vrij, zo mooi. Zie de foto’s.
Bij terugkomst was er lunch en tijd voor ons zelf. We waren nog figuranten voor foto’s voor de nieuwe site van Anaula :-) maar ze moeten over ivm de schaduw die er was maar, deze worden met de volgende groep gedaan.
Na de snack was er nog een boswandeling van een uur op het eiland van Anaula zelf. Daar hebben we oa een doodshoofdaapje, capucijneraapje, parasolmieren en een vogelspin gezien. Die laatste schoot snel in z’n hol toen we dichterbij kwamen.